Ефективні медіакампанії у сфері контролю над тютюном

       29 листопада 2019 року в конференц-залі ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України», м. Київ, пройшов тренінг для фахівців регіональних центрів громадського здоров’я на тему: «Ефективні медіакампанії у сфері контролю над тютюном».

       У ході заходу виконавчий директор ГО «Центр громадянського представництва «Життя» Лілія Олефір наголосила на важливості контролю над тютюном, РКБТ ВООЗ, MPOWER; було представлено державну політику щодо контролю над тютюном в Україні, рамкову конвенцію ВООЗ з боротьби проти тютюну, успіхи України у боротьбі з тютюновою епідемією; проаналізовано поширеність куріння серед дітей, останні антитютюнові закони, ухвалені у 2012 році, політику протидії тютюнової індустрії; обговорено результати опитування щодо куріння дорослого населення в Україні у 2017 та 2019 роках.

       Зокрема, завідувач відділу з профілактики споживання тютюну та алкоголю ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» Катерина Римаренко порушила питання шкідливого впливу тютюнових виробів на здоров’я (зокрема, електронних сигарет і тютюнових виробів для нагрівання), відмови від куріння; було наголошено на відносному ризику розвитку раку легень серед чоловіків в залежності від тривалості, інтенсивності куріння та розладах, пов’язаних зі вживанням нікотину; пояснено алгоритм надходження нікотину до головного мозку; озвучено основні міфи, пов’язані з курінням; названо стадії припинення куріння, методи відмови від куріння; представлено нові пристрої для куріння та види нікотинових виробів.

       Учасники тренінгу мали можливість ознайомитись з роллю та ефективністю медіакампаній з контролю над тютюном і міжнародним досвідом; було наголошено на необхідності медіакампаній в Україні, їх стратегії та ролі.

       Захід охопив питання медіа-адвокаційних кампаній у сфері контролю над тютюном; було пояснено поняття «адвокація», функції медійної складової в адвокації (просування суспільних інтересів); закцентовано увагу на правовій відповідальності за продаж тютюнових виробів неповнолітнім (підприємства, продавець).

       Під час тренінгу було обговорено характерні риси ефективної антитютюнової медіакампанії, як зробити її ефективною, планування медіакампанії у сфері контролю над тютюном, її цілі, завдання, цільову аудиторію та ресурси при розробці.

       На заході було зосереджено увагу на розробці ефективних повідомлень і матеріалів, адаптації соціальної реклами, попередньому тестуванні; надано рекомендації щодо підготовки текстових матеріалів і розробки візуальних матеріалів.

       Учасників тренінгу було ознайомлено з медіаплануванням: вибір каналів комунікації, інструментів і можливості співпраці з партнерами; проаналізовано роботу з соціальними медіа (цільова аудиторія сфери контролю над тютюном).

       Тренінг охопив питання оцінки медіакампаній; було представлено роль медіакампаній, планування медійної кампанії, алгоритм оцінки результатів, інструменти оцінки; надано практичні поради щодо розповсюдження результатів кампаній.

       У ході тренінгу учасники виконували практичне завдання: «Розробка комунікаційного плану у сфері контролю над тютюном» (робота в групах).

 

Прес-служба УОЗ ОДА